Petunie & Lumpy & Mágo & Bongo

2016

Postav dům IV

Sledujete slow TV? Cestu lodí do Hamburku, norským vlakem za polární kruh, nebo pletení svetru v přímém přenosu? No, jo ale to je hrozný fičák! Pár hodin nebo dní, a jste u cíle. Není to ono, co? Sledujte radši naši stavbu. Ta je ultra slow. Kolikrát uběhne i měsíc a nestane se vůbec nic.

Orlice Cup 2016

23. dubna 2016

Jaro je zase tady a s ním i Orlice Cup. Pokud ho neznáte, tak to je závod v běhu na 15 km, pak na kole 30 km a na závěr ještě trošku roští na kajaku. Závodit lze jako tříčlenný tým nebo individuálně. Ani třetí ročník se nemohl obejít bez mé účasti. Pochopitelně jsem závodil sám, protože nic neumím pořádně a do týmu by si mě nikdo nevzal ...

2015

Postav dům III

To jsem fakt zvědavý, jestli se letos někam doberem ... ne vážně, samozřejmě, že se nedoberem téměř nikam. Po zkušenosti z minulých let to moc optimisticky nevidím. Samozřejmě, že se budeme snažit, aby bylo vidět alespoň něco. Plány si už nedělám.

Pracovní pobyt

8. – 15. srpna 2015

Vyspělí západní Evropané začínají být na pořádnou manuální práci až příliš vyspělí. A problém s nedostatkem pracovní síly neřeší ani příliv uprchlíků. Takže my Češi, vyhlášení pracanti, si vezmeme týden dovolené a jedeme nezištně spasit západní civilizaci. Konkrétně budeme mít na starosti zalévání kytek na balkóně v Pertisau u Achensee v Rakousku.

Vodní brána

30. května 2015

Podle názvu to vypadá na nějaké sjíždění řeky. To bych bral, voda tam je fakt slušná, jenže jí bylo málo, a navíc všechna šla tunelem do elektrárny. Turbíny moc nemusím, takže jsme jednohlasně zvolili jiný program. Nad řekou byla skála, pod skálou čerstvý křížek, v batohu vybavení na lezení – takže jdeme na to.

2014

Postav dům II

Se stavbou pokračujeme tam, kde jsme loni přestali. Loňský průběh stavby ve vás možná vzbudil naprosto nereálnou představu, že stavba domu je věc snadná. Abychom vás uvedli zpět do reality, letos vám představíme celou škálu problémů, se kterými se na stavbě můžete setkat. Začněme tedy ... třeba neseriozním dodavatelem.

Letní kratochvíle

květen – říjen 2014

Hello Kitty byste tady hledali marně. Takže: historická auta, báječní muži na létajících strojích, motokáry, traktory, autobusy ... mám pokračovat?

Přísně utajený výlet

18. – 25. srpna 2014

Letos jsme podlehli tlaku potomků, že se chtějí cachtat v opravdovém moři. Středozemní prý stačí. Jenže o prázdninách má podobný nápad překvapivě hodně dalších lidí. Představa přeplněné pláže, kde není místo ani na rozložení deky, je pro nás dost děsivá. Ale může to být jinak? Může. Jenže když napíšu jak, příště to už nemusí fungovat.

Proklestění Tiché Orlice

12. července 2014

Půjčili jsme si kánoe a vydali se sjet Tichou Orlici z Chocně do Týniště. Podle vodáckého průvodce se jedná stupeň obtížnosti „mírně proudící voda bez nutnosti větší vodácké dovednosti“. Ano, voda byla opravdu velice mírná, zato křoví bylo hóóódně divoké. A k tomu zatáčky, pařezy, mělčiny, spadlé stromy – prostě pouze pro otrlé. Do cíle jsme nakonec dorazili, navzdory všemu.

Fine meeting tentokrát na Bítově

20. – 22. června 2014

Vítaná každoroční akce, kdy se k nemalé radosti celé rodiny ujmou vaření profesionálové, takže jídlo je teplé, chutné a v dostatečném množství, děti i dospělé zabaví bazén, bowling a dětská hřiště, matky klábosí u sklenice s vínem, šťastlivci poznají nové terény na kolo, běh a procházky a letos, považte, byla dokonce i kulturní vložka... Takže co abys nás táto, zase někam vyvez?

Chozbiš 2014

31. května 2014

Na tradiční závod se opravdu vydařilo počasí. Příjemných 20°C, sluníčko, bezvětří. Nutno ovšem dodat, že pár hodin před startem skončil tak měsíc trvající skoro nepřetržitý liják. A na trati to bylo znát, mnozí závodníci již v prvním sjezdu blížeji zkoumali povrch trati.

Lezení Drátník

25. května 2014

V neděli bylo výjimečně hezké počasí. Proto jsme celkem logicky přijali nabídku na nedělní piknik kamsi na Vysočinu. Přišlo mi ovšem divné, proč místo hromady jídla v piknikovém koši s sebou bereme nějaké provazy a hromadu blyštivých pomůcek. Když jsme dorazili na místo a minuli prosluněnou louku s krásným výhledem na okolní kopečky, definitivně mi došlo, že jsem asi nepochopil smysl výpravy.

Zimní příroda

leden – březen 2014

Jestli jako obvykle čekáte zasněžené pláně, potůčky pokryté ledem, bílou stopu, třpytivý sníh a mrazivé východy slunce, tak to máte smůlu. Letošní zima nám nastavila jinou tvář, ale na výlety do přírody jsme vyrazili i tak.

2013

Postav dům I

2011 – 2013

Stavbu domu jsme tady ještě neprobírali, tak to vezmeme pěkně od začátku a časem se uvidí, zda i do konce. Pokud byste chtěli něco podobného dělat, ať se můžete inspirovat, nebo rovnou nechat odradit. Protože jeden dům jsme už více méně postavili, tak se tentokrát omezíme na zahradní domek. Tedy větší zahradní domek, žádná Baumax stavebnice.

U Smržů na chatě

13. – 15. září 2013

Určitě to znáte. Stojíte ráno před fabrikou u vrátnice a netrpělivě čekáte, až vás konečně pustí dovnitř. Okamžitě zapnete mašinu a nadšeně plníte pracovní úkoly. Navečer vás od stroje násilím odvlečou, ať přijdete zase až zítra. Ani jste s kolegy nestihli probrat tu hromadu nápadů, jak zlepšit výrobní proces. A právě od toho jsou tady víkendy.

Nákupní výprava

3. – 10. srpna 2013

Prostě, došla nám marmeláda. Základní potravina. To je vážná věc. Podívali jsme se na etiketu prázdné sklenice oblíbeného výrobku d'Arbo a u výrobce stálo jasně: Tirol, Austria. Takže nezbylo než vyrazit do Tirol, Austria. Kromě toho, že jsme si jich přivezli plnou bedýnku jsme si tam i slušně poplavali, polezli a pojezdili.

Děti 2013

leden – červenec 2013

Tak je tu konečně pokračování...

XIII. Vodácký den v Chocni

9. března 2013

Každoroční příšerná akce, která ve mně vůbec nevzbuzuje touhu postavit se na startovní čáru a zvítězit (což by myslím nemuselo být tak těžké, zvolit správnou taktiku). Ale vždycky se najde dostatek lidí, kteří to chtějí zkusit, a další hromada lidí, kteří u vody jenom postojí a potkají starý známý ksichty.

2012

Děti 2012

Děti doma, děti venku, děti na suchu, ve vodě, na lyžích, na kole, na koni, oblečené, neoblečené, zmrzlé, zmoklé, smějící se, slintající ... prostě album jen pro ty kdo je milují. Tak vybírejte a ukládejte ty co se vám líbí.

Zase u moře

28. července – 4. srpna 2012

Po roční přestávce jsme opět vyjeli k moři. Konkrétně do Rakouska poblíž Salzburgu. Voda sice nebyla slaná a vlny byly menší než obvykle v moři bývají, zato okolní hory byly vyšší, vedro snesitelnější, tráva na loukách zelenější, města kýčovitější, procházky obtížnější a pády do hlubin delší. Prostě tak, jak to máme rádi.

Plavání

23. července 2012

Tohle tady už jednou bylo. A je to tady zase. Pouze v mírně změněném obsazení. Plavání (rozumějte máčení) jetelat (rozumnějte batolat nebo kojenců nebo něčeho podobného). Vítejte ve světě fyzické manipulace (až na výjimky je třeba udržet hlavu svěřence nad vodou) a psychického teroru (v podobě nekončících infantilních říkanek).

2011

Děti 2011

Děti doma, děti venku, děti na suchu, ve vodě, na bruslích, oblečené, neoblečené, smějící se, slintající ... prostě album jen pro ty kdo je milují. Tak vybírejte a ukládejte ty co se vám líbí.

Zasaď strom

listopad 2011

Zasaď strom, postav dům, zploď syna ... no tak dneska budeme konkrétně sázet stromy. Abych byl přesnější, budeme vyměňovat uhynuvší stromy za (dosud) živé exempláře. Jak se ukáže, bude k tomu potřeba několik desítek hodin. Takže na stavbu domu nezbude čas ani energie. A na to poslední už vůbec ne ...

Inspirace? Raději snad ne ...

červenec – srpen 2011

Měli jsme obývák. Pak jsme asi měsíc obývák neměli a teď už ho zase máme. Trošku jiný, možná o něco příjemnější, ale nic zásadního. Zato ten měsíc práce byl celkem zásadní. Zvládli jsme to, povedlo se. Jednou stačí. Tím ale nechci nikoho odrazovat, pokud se vám to líbí, tady máte návod, jak na to.

Jizerské hory

23. – 30. července 2011

Je pravdou, že Jizerky navštěvujeme poměrně často. Ale v létě jsme tam už opravdu dlouho nebyli a tak bylo rozhodnuto. Pěkná příroda, cesty na kolo a záložní atrakce v okolí se ukázaly jako ideální kombinace pro dovolenou s Mágem a nově i Klárou. Vzít si kola se ukázalo jako dobrý nápad, výborně posloužily k přiblížení do zajímavých míst.

2010

Chorvatsko

11. – 18. září 2010

Ne že by mě moře nějak zlášť přitahovalo. Teda, abych nekecal, Bora Bora, takový ty chýše nad vodou se slaměnou střechou a oknem v podlaze, to vážně beru. Ale prostě jsme nějak neměli náladu na to cestovat přes půl zeměkoule. Tak jsme vybrali v podstatě to nejbližší použitelné místo moře. A příjemně překvapilo.

2009

Dolomity

5. – 12. září 2009

Místo vtipného úvodu vysvětlím značení obtížnosti místních cyklotras. Lehká (větvičková): nic pro začátečníky, ale obvykle sjízdná. Střední (kytičková): myslet si, že nebudete kolo tlačit, je naivní. Těžká (medvídková): většina cesty je na hranici sjízdnosti a značná část i za ní. Velmi těžká (kopýtková): brát si kolo je nesmysl, jeďte radši lanovkou (typicky přímo nad cestou).

U moře v Rakousku

1. – 8. srpna 2009

Na letní dovolenou chtěl Prudík k moři a tak jsme vyhledali místo, které vyhovovalo jeho popisu moře. Zamluvili jsme apartmán s "nádherným výhledem" v "klidném poloze" a opravdu, nad hřbitovem bylo doslova hrobové ticho. A někdy dokonce i živá hudba ...

Jizerské hory

únor – březen 2009

Minulé dva roky byste tady fotky ze zimní dovolené hledali marně. Teda my jsme na horách byli, ale sníh se nedostavil. Letos nám pro změnu nepřetržitě sněžilo, což bylo jednoznačně lepší. Většinu času jsme strávili v "lyžařské školce" snahou naučit Prudíka nějakou smysluplnou činnost ...

2008

Chorvatsko

7. – 16. září 2008

Po dlouhém roce (a pro nás to byl rok opravdu dlouhý) přidávám další fotoalbum. Už jsme měli všeho dost a tak jsme si řekl dost, někam vyjedeme, s jediným cílem - nedělat vůbec nic. A to se nám, myslím, docela povedlo ...

Tady bydlí Mágo

únor – srpen 2008

Po dvou a půl letech už byl opravdu nejvyšší čas odsunout Mága z naší ložnice. S tím jsme tak nějak počítali a v domě máme vyhovující prostory. Tedy vyhovující umístěním a velikostí, ale ne už tak docela stavem. Trvalo nám dalšího půl roku, než jsme je dostatečně zkulturnili. Povedlo se a nový nájemník je spokojený.

2007

Široké rozhledy

září – prosinec 2007

Po více než roce jsem poskládal vcelku nezajímavé fotografie dohromady a výsledek vůbec není špatný. Rozhlédněte se z míst, kde jste třeba nikdy nebyli, nebo toho tehdy nebylo zrovna moc vidět ...

Dolomity

10. – 15. září 2007

Výlet do Dolomit byla jedna z mála věcí, které se nám letos povedly. A když už, tak pořádně. Vynikající počasí, příjemně vylidněno, neokoukané hory, Prudík u babičky, zkrátka vůbec žádné potíže. Kdybychom věděli, co nás čeká doma, tak bychom tam zůstali nebo se ztratili někde cestou ...

Troja & Roudnice & Veltrusy 2007

20. – 21. června 2007

Opět jsme se pokusili alespoň trochu oživit naše dávné umění. Vyzkoušeli jsme Troju, Roudnici i Veltrusy, ono zas až tak moc na výběr není. Šlo nám to o něco hůře než loni a přítí rok to bude určitě ještě horší ...

2006

Kalendář Prudík 2007

Několik šťastlivců našlo pod stromečkem kalendář. Většinou se jednalo o nějaké nezajímavé krajinky, našlo se ale i pár kousků s Prudíkem. Inu, proti gustu žádný dišputát. Pokud jste se nedostali do pečlivě vybrané elity, můžete si obrázky prohlédnout alespoň tady ...

Vysokomýtské slalomy

10. – 11. června 2006

Tradičně jsme se sešli na slalomech ve Vysokém Mýtě. Tentokrát však na netradičně obtížné trati – místní oddíl totiž na jindy poklidné stoce vybudoval obtížné peřeje. Tato novinka přilákala ostřílené borce, naopak méně zkušeným závodníkům působila značné potíže ...

Na vodě v Rakousku

31. května – 4. června 2006

Vody bylo tentokrát poměrně dost, bohužel v pevném skupenství. I přesto byla voda v řekách k dispozici v množství větším něž malém a nám byla zima menší než velká.

Prudík ve vodě neprudí

10. května 2006

Byl jsem prozkoumat, proč ve středu nebývá oběd v nějakou normální dobu. Prý, že jezdí plavat. Asi tomu moc nerozumím, ale nevím, jestli takhle vypadá plavání. No posuďte sami ...

Nepříliš povedený sjezd Divoké Orlice

3. dubna 2006

Ještě pořád tekla voda, přišel jsem o nové rukavice a skoro nové pádlo (o tři dny později se mi podařilo vše vyhrabat z hromady naplaveného dřeva). Ale jinak to byla prima akce, chechtali jsme se i pod vodou. Jenom na ty jezy se příště půjdu podívat ze břehu radši sám ...

Povodeň v Chocni a Vysokém Mýtě

březen 2006

Tekla voda, měl jsem novou bundu, botičky a rukavice - to by byla škoda to všechno hned nevyzkoušet. Jenom ti lidé, co vršili hráz z pytlů s pískem kolem penzionu, se nějak divně dívali ...

Bruslení v Pelinách

únor 2006

Svítilo slunce, pořádně mrzlo a tak jsme vzali Prudíka a brusle a vyrazili Pelin. Tak pěkně zamrzlá řeka, to nebývá často. Naštěstí si toho ale málokdo všimnul, tak jsme to tam měli skoro pro sebe ...

Opět na Šumavě

7. – 14. ledna 2006

Přes usilovné snažení se nám vloni nepodařilo objezdit všechny stopy na Šumavě, a tak jsme tam vrátili. Co se nepovedlo vloni, nepovedlo se ani letos. A to ani za pomoci borců, které jsme vzali s sebou. Prý jedna mapa s sebou stačí ...